Modulname |
Introduction to Post-Biblical Hebrew Literature |
Gebiet |
Gebiet 4
|
Profil |
Profil Sprachen
Profil Freie Studien
|
CPs |
5 CP |
Campus |
Hier geht
es zum Vorlesungsverzeichnis |
Voraussetzungen |
Zugangsvoraussetzung ist ein Hebraicum oder äquivalente Vorkenntnisse im Lesen hebräischer Texte. Studierende, die das Modul für Ihr Fachstudium anrechnen lassen, dürfen dieses nicht im Rahmen des Optionalbereichs besuchen. |
Besonderheiten |
TN-Plätze: 10/30 Die Anmeldung erfolgt über die Einzelveranstaltungen Zusammensetzung der Endnote: Hausarbeit: 10-15-seitige Analyse eines hebräischen Textes |
Blockseminar |
Nein |
Vorkenntnisse |
|
Veranstaltungszeit |
Dienstag 14:00 - 16:00 |
Dozenten |
Alexandra Cuffel |
Arbeitsaufwand |
Regelmäßige aktive Teilnahme mit Vor- und Nachbereitung. Prüfungsleistung: Einreichen einer schriftlichen Arbeit |
Literatur |
|
Modulteil |
[210038] Introduction to post-biblical Hebrew literature - WS 23/24 |
Modultyp |
|
Modulanbieter |
Zentrale wissenschaftliche Einrichtungen, Centrum für Religionswissenschaftliche Studien |
Inhalt |
Teil 1: Introduction to Post-Biblical Hebrew Literature (Seminar), WiSe 23/24, voraussichtlich Dienstag 14-16 Uhr, Raumangaben folgen This course will introduce students to various genres of post-biblical Hebrew literature from the Second Temple period to the early modern era. These may include but are not exclusive to: selections from the Dead Sea Scrolls, the Mishnah, Karaite literature, responsa, polemic, biblical commentaries, fables, moral tales, poetry and chronicles. Students will read the sources in Hebrew, plus introductory material for each source. Some grammar review will be available as necessary, but students should come to the course with the ability to read a Hebrew text with a dictionary. Students will be required to pick one Hebrew text or set of related texts and write a 10-15 page analysis of said text, that demonstrates the student’s familiarity with the scholarly literature related to said text, and ability to understand and analyze a text in Hebrew. Taught in mixture of German and English depending on the needs of the students |
Lernziele |
The course is designed to help students transition from reading vocalized texts to unvocalized ones, to build vocabulary, and to familiarize students with the range of Hebrew sources available for study and the issues related to studying them. |